Kiekvieną rytą „Mikabitas“ komanda pradeda nuo gardžiai kvepiančio ekologiškos arbatos puodelio, kuris tonizuoja ir įkvepia dienos darbams… Tikrai, kur jau ne!
Nors netrukus startuodami su šviežia idėja mes savo pardavinėjamą ir promoutinamą produkciją – ekologiškas žolelių arbatas – turėtume pradėti liaupsinti jau pirmaisiais sakiniais, reikia pripažinti, jog rytais esame didžiausi kavamanai.Šįryt, aptardami klientų dažniausiai užduodamus klausimus, suformulavome pagrindines juos kamuojančias dilemas:
Aišku yra viena: mes negalime klientams sukurti verslo, įvertinti jo pelningumo, rizikų ir kitų faktorių, nes tai nėra mūsų specializacija.
Mes esame tie, kurie kuria įrankius, palengvinančius verslo vystymą ir jo priežiūrą.
Rinkoje esame rinkoje jau daugiau nei 4 metus, ne vienam verslui sukūrėme modernias, lengvai naudojamas el. parduotuves, tačiau niekada nebuvome atsidūrę kitoje barikadų pusėje. Konkrečiau – kliento rolėje.
Sugrįžtant prie aukščiau išvardintų klausimų, nutarėme rasti į juos atsakymus pabandę pažvelgti iš kliento perspektyvos. Patirti tokias pačias problemas, iššūkius ir situacijas kaip ir pardavėjai, pradedantys prekiauti internetu.
O kaip gi į tuos klausimus rasti tiksliausius atsakymus? Ogi atliekant eksperimentą – sukuriant verslą, kurio pagrindinė veikla – prekyba internetinėje parduotuvėje.
Pradėjome generuoti idėjas, su kuriomis galėtume startuoti. Vieno iš kolegų žvilgsnis nukrypo į rytinį kavos puodelį: „O gal rytoj geriame arbatą?“.
Kadangi arbatos neturėjome, verslo idėja pati užlipo ant mūsų darbo stalo. Po ilgų svarstymų (na, kokių 2 minučių trukmės:)) nusprendėme, kad mums po truputį reikia atsikratyti kavamanų etiketės ir pereiti prie sveikesnio karšto gėrimo – ekologiškos žolelių arbatos.
Nuspręsta – „Arbatverslis“. Atliksime eksperimentą, pradėsime prekiauti ekologiška žolelių arbata, o visą būsimos sėkmės/nesėkmės istoriją aprašysime vis kitoje „Arbatverslio“ serijoje. Nors idėja net ir pačioje pradžioje nepasirodė pelninga (kada paskutinį kartą gėrėte ekologiškos arbatos?), mūsų tikslas – padėti žmonėms kurti naujus, internetine prekyba paremtus verslus NUO – IKI ir pasimokyti iš realių klaidų, o ateityje pasidalinti patirtimi ir su būsimaisiais „Mikabito“ klientais. Kadangi kuriame IT įrankius, į juos ir koncentruosimės, be to, stebėsime, kaip tokie įrankiai padeda optimizuoti laiką ir išlaidas. Pasižiūrėsime, kur galima sutaupyti, o kur taupyti negalima. Kas tokiame versle veikia, o kas ne. Visa tai patirsime savu kailiu… O kad būtų šiek tiek įdomiau, užsibrėžėme sau konkretų tikslą – uždirbti pirmąjį 100 eurų kaip įmanoma greičiau.
Taigi, per kiek laiko ir su kokiomis sąnaudomis tai padaryti mums pavyks? O galbūt apskritai nieko nesigaus, kadangi idėja – ne aukso vertės? Atsakyti į šiuos klausimus viliamės per artimiausius mėnesius.